- Je bent op:
- Homepage >
- Webspinnen >
- Internet >
- Social media
De geweldige voordelen van Facebook
Op elke verjaardag komt het onderwerp 'Facebook' wel een keer ter sprake. De één vindt het leuk en de ander vindt er niets aan, maar bijna iedereen is het er wel over eens dat mensen daar toch vooral hun positieve nieuwtjes plaatsen en dat dat behoorlijk deprimerend kan werken voor 'de rest'. Waarom we dan niet massaal van Facebook af gaan? Omdat het ook nog veel voordelen heeft! Zo kun je er bijvoorbeeld makkelijk chatten met alleen mensen die je kent. Je kunt onbekende mensen toevoegen als je wilt, bijvoorbeeld om te daten, maar het hoeft niet.

-
© Getty Images
Je kunt informatie delen
Facebook is een hele makkelijke manier om informatie snel met een grotere groep mensen te delen. Je kunt bijvoorbeeld een speciale groep aanmaken als je een feestje organiseert of iedereen tegelijkertijd op de hoogte stellen van je voorgenomen trouwdag. En gaat het minder goed met je, omdat je bijvoorbeeld ziek bent? Dan kun je dat ook met een druk op de knop kenbaar maken aan de wereld.
-
© Getty Images
Je kunt contacten weer aanhalen
Ben je altijd nog benieuwd wat er terecht is gekomen van je vroegere vriendin? Of zou je die ex nog eens een keertje willen zien? Met Facebook heb je ze zo gevonden. Je kunt hiervoor de speciale vriendenvinder gebruiken, maar je kunt ook bijvoorbeeld kijken bij de aanmeldingen van jouw oude school, werk of iets anders dat je destijds met elkaar gemeen had.
-
© Getty Images
Het is leuk
Heb je even niets te doen? Dan is het best leuk om even je timeline af te kijken. Misschien staan er nog leuke filmpjes op, je kunt de laatste nieuwtjes checken en het is natuurlijk ook wel interessant om te kijken waar de mensen in jouw omgeving mee bezig zijn. Als je reageert op items, dan kunnen daar ook weer nieuwe dingen uit voortkomen.
-
© Getty Images
Je promoot jezelf
Ben je op zoek naar werk of heb je een eigen bedrijf? Dan kun je Facebook gebruiken om jezelf goed in beeld te brengen. Je kunt dit doen met een speciale bedrijvenpagina, maar ook bijvoorbeeld door middel van advertenties. Hiermee kun je je heel specifiek op bepaalde doelgroepen richten, waardoor de kans op succes relatief groot is, terwijl de kosten relatief laag blijven.
-
© Getty Images