Excite

Electronic Arts richt zich op de sociale gamesmarkt

Sociale netwerken zoals Facebook en Myspace spelen een steeds grotere rol in ons leven. Het bedrijfsleven heeft dat ook door en wil er graag geld aan verdienen. Zo ook Electronic Arts (EA). Deze gameproducent richt haar pijlen nu op de sociale gamemarkt en wil de allergrootste worden.

Dat meldde de baas van EA Sports, Peter Moore, in zijn speech op de MI6-gameconferentie. Op dit moment moet EA nog één concurrent voor zich dulden. Maar dat duurt niet lang meer volgens Moore. "Deze markt groeit elk jaar met vijf tot tien procent en is van 250 miljoen mensen die zichzelf gamers noemen gegroeid naar 1,2 miljard mensen. De digitale markt drijft die groei op."

Volgens Moore moeten bedrijven zich blijven aanpassen aan het veranderende koopgedrag van consumenten. EA zou meer dan welk ander bedrijf hebben geïnvesteerd in de toekomst.

Onderwerp van Moore’s speech was digitaal gamen. Volgens EA zou deze markt, waarbij spelletjes dus online worden gespeeld of gekocht, tussen 2008 en 2010 met veertien procent gestegen zijn. In 2010 werd er voor ruim 44 miljard dollar aan spelletjes in de winkel aangeschaft, terwijl digitale games voor bijna twintig miljard dollar over de toonbank gingen.

Afbeelding: Flickr, gebruiker marcopako

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017