Excite

Facebook maakt meer reclame in news feed

Facebook zoekt manieren om meer reclame te gaan tonen in de news feed van gebruikers. Deze berichten zouden niet zijn uit te schakelen, zo meldt de Wall Street Journal.

De news feed is de openingspagina van Facebook waar alle berichten, foto’s en laatste updates van vrienden in verschijnen. Marketingcampagnes zijn er steeds meer op gericht om facebookers berichten te laten delen van pagina’s die zij leuk vinden. Toch verschijnen niet alle berichten in de news feed van anderen.

Facebook beperkt standaard de berichten die je in je news feed krijgt en ook gebruikers kunnen zelf de meldingen in de news feed filteren. Facebook werkt vermoedelijk nu aan een nieuw filtersysteem waarbij sommige reclameteksten niet meer kunnen worden verborgen. Dat zou een stroom aan berichten kunnen openen over bedrijven en games.

De netwerksite wil de ‘like’ functie uitbreiden. Adverteerders kunnen nu al hun teksten richten aan mensen die op de ‘like’ button hebben gedrukt en aan al hun vrienden. De uitbreiding zal Facebook nog meer informatie opleveren over gebruikers. Hoe meer mensen doen op Facebook, des te meer Facebook weet over specifieke acties, aldus Ian Schafer van marketingbureau Deep Focus.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017