Excite

Groupon presenteert Groupon Stores

Al enige tijd gaan er diverse overnamegeruchten over Groupon. Hoewel het bedrijf daar niet op in gaat, is wel besloten om een nieuwe, ontzettend belangrijke, stap uit de strategie van het bedrijf te presenteren. Het gaat hier om Groupon Stores, een mogelijkheid om flink uit te breiden.

Het concept van Groupon is erg succesvol gebleken, maar de groei lijkt nu te stagneren, omdat er maar één aanbieding per dag, per stad, wordt aangeboden. Hierdoor blijft de maandelijkse omzet hangen op ongeveer 20 miljoen dollar. Groupon Stores kan dit probleem oplossen, omdat het winkeleigenaars in staat stelt om virtuele winkels op te zetten. In die winkels kunnen ze zoveel deals aanbieden als ze willen.

Natuurlijk levert dat weer een ander probleem op: er kunnen dan zoveel deals komen, dat de deal zijn waarde verliest. Om dat weer te voorkomen, heeft Groupon de Deal Feed gemaakt, een gepersonaliseerde reeks met deals, die de hele dag voorzien wordt van een update. De feed wordt gebaseerd op wat Groupon van je winkelgewoontes weet én op de voorkeuren die je zelf hebt aangegeven. Waarschijnlijk zullen er in de toekomst ook extra dingen worden toegevoegd aan de Deal Feed, zoals een connectie met Facebook.

Groupon heeft een goede reden voor het wijzigen van haar strategie: in de eerste instantie was er geen samenwerking met handelaars, waardoor één deal per dag/per stad niet alleen een mooi concept was, ook het maximaal haalbare. Tegenwoordig betekent dat dat winkeliers soms wel maanden moeten wachten voor hun deal langs komt. Dat zal met Groupon Stores en de Deal Feed veranderen.

Afbeelding: groupon

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2019