Excite

Hashtags op Facebook voor reclame

Hashtags maken hun opwachting op Facebook. Dat meldt The Wall Street Journal, dat zich baseert op bronnen binnen Facebook. De hashtag (#)wordt veel gebruikt op Twitter en sommige Facebook-gebruikers ‘taggen’ ook hun berichten op Facebook met het Twitter-label. Facebook verwacht dat de hashtags voor meer reclame inkomsten kunnen zorgen, omdat gebruikers langer ingelogd blijven.

Reclame op basis van interesses

Het is nog onduidelijk wanneer de hashtags op Facebook functies krijgen. Volgens insiders is Facebook nu de functionaliteit aan het testen van de hashtag. Het idee is dat gebruikers van Facebook berichten over een bepaald onderwerp gemakkelijk kunnen vinden en zo vaker deelnemen aan discussies. Op die manier kan de reclame op Facebook beter toegepast worden op de interesses van de gebruikers.

Concurrentiestrijd

Twitter en Facebook gaan steeds meer de concurrentiestrijd aan. Zo is Twitter een stuk agressiever met het toelaten van reclame dan een tijdje geleden. Onlangs is de verkoop van advertentieruimte gemakkelijker gemaakt, zodat het mircoblog meer inkomsten kan genereren met reclame. Facebook behaalt jaarlijks zo’n 4,3 miljard dollar omzet uit reclame en wil dat bedrag door middel van hashtags vergroten.

Persoonlijke krant

Het is niet voor het eerst dat Facebook zich laat inspireren door Twitter. Ook het gebruik van @ bij beroemdheden, merken of personen is door Facebook overgenomen van Twitter. Facebook werkt zo langzaam toe naar de nieuwsfeed als persoonlijke krant. De hashtags kunnen helpen om alle nieuws- en reclameberichten beter te doorzoeken.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017