Excite

Multiplayer games voor wachtende reizigers

Wachten op de bus wordt eindelijk leuk. Althans, in San Francisco. Internetgigant heeft namelijk touchscreens laten ophangen in bushaltes. Reizigers kunnen het in multiplayer opnemen tegen anderen die aan het wachten zijn op de bus.

Volgens de San Fransisco Examiner heeft Yahoo een twintigtal van dergelijke touchscreens laten installeren om daarmee een nieuwe manier van adverteren te promoten. Door simpelweg tegen de advertentie aan te drukken kan er gekozen worden uit een aantal simpele spelletjes.

Maar het leukste komt nog: Je kunt het opnemen tegen anderen die misschien twee straten verder bij een bushalte staan. En het is niet alleen voor de lol, want er kan ook echt iets gewonnen worden. Voordat je begint te spelen, moet je aangeven voor welke wijk je speelt. Bij iedere winstpartij krijgt die wijk dan 100 punten. Na twee maanden krijgt de wijk met de meeste punten een gratis concert van de populaire band OK Go.

Volgens Kristen Holland, woordvoerder van het OV-bedrijf MTA is het goed mogelijk dat we dit soort dingen in de toekomst meer gaan zien. ‘Digitaal reclame maken is een belangrijk onderdeel van de reclamewereld op het moment, en we willen er het meeste uit halen. We bekijken eerst wat mensen ervan vinden. Hopelijk vinden ze het allemaal leuk.’

Afbeelding: Flickr, gebruiker dimetris

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017