Excite

MySpace in nieuw jasje

MySpace krijgt het zwaar te verduren, nu concurrent Facebook alleen maar groter lijkt te worden. In een poging de strijd met de concurrentie aan te gaan, heeft MySpace haar website voorzien van een compleet ander design. Dit zou bovendien het begin moeten zijn van een complete verandering in focus.

De hernieuwde interface is vanaf vandaag al te zien, maar de complete uitrol van de nieuwe plannen zal pas eind november gereed zijn. Er is nogal veel veranderd; één keer kijken is eigenlijk te weinig. De homepage ziet er anders uit en toevoegingen als de verschillende Topic Pages zorgen ervoor dat MySpace niet zozeer meer een profielensite is, maar een hele sociale entertainment bestemming.

De website richt zich vanaf nu op bezoekers tussen de 13 en 35 jaar oud en wil voor hen de belangrijkste entertainment-locatie op het internet zijn. Eerder was het doel van MySpace juist om een plek te bieden waar vrienden elkaar konden ontmoeten.

Volgende maand zal er ook een speciale Mobile Experience gelanceerd worden, waarmee MySpace waarschijnlijk voortaan ook heel goed te gebruiken is op de mobiele telefoon.

Geïntegreerd in het nieuwe MySpace zijn onder andere veel informatie over films, sterren, video’s, maar ook tv en games. Ook zal de website beschikbaar zijn voor verschillende platforms en wordt er aandacht geschonken aan online en offline evenementen.

Afbeelding: My Space

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2019