Excite

Perfecte jeans vinden met ‘Booty Reader’

De Amerikaanse winkelketen heeft een wel heel bijzonder instrument gevonden om haar klanten te voorzien van de perfecte spijkerbroek. The Booty Reader vraagt vrouwen een foto van hun achterwerk te uploaden, om zo vervolgens de best passende jeans te vinden.

De Booty Reader is bedacht door Crispin, Porter + Bogusky, het reclamebureau dat ook verantwoordelijk was voor de Shower Babe en Whopper Sacrifice campagnes van Burger King.

Bezoekers worden naar een microsite geleid waar ze kennis maken met een soort waarzegster, de Booty Reader. Zij vraagt naar het type jeans dat gezocht wordt: voor een avond uit, voor thuis of op kantoor. Vervolgens heeft de Booty Reader een foto nodig van je achterwerk. Die kan direct gemaakt worden met een webcam, maar mag ook ingescand worden. Aan de hand daarvan kan ze namelijk je lichaamsvorm inschatten. Wie lui is of geen zin heeft om haar achterwerk online te zetten, kan ook zelf – met behulp van verschillende voorbeelden – aangeven hoe haar lichaamsvorm ongeveer is.

Omdat de campagne bedacht is door vrouwen en voor vrouwen, is Old Navy erin geslaagd om veel aandacht te trekken, zonder de media – of de bezoekers – tegen zich in het harnas te jagen. Dan is het alleen nog de vraag of de applicatie echt past bij het imago van de winkel. Old Navy staat er namelijk om bekend artikelen voor iedereen te leveren: van jong tot oud en zowel mannen als vrouwen.

Afbeelding: Flickr account Natalie James Photography

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2018