Excite

Pizza Hut experimenteert met bestellen via onderbewustzijn

  • © Getty Images
Pizza Hut experimenteert met het systeem van 'eye tracking', waarbij pizza's voorgesteld worden op basis van waar mensen naar kijken. Er worden op dit moment tests mee uitgevoerd in de Verenigde Staten en het is de bedoeling dat het nieuwe systeem daar in een aantal vestigingen in gebruik wordt genomen.

De werking van het nieuwe systeem is ingenieus. Klanten krijgen via een tablet afbeeldingen te zien van twintig ingrediënten voor de pizza. Zij hoeven daar alleen maar naar te kijken. Het systeem volgt vervolgens hun oogbewegingen en kijkt hoe lang ze onbewust naar verschillende ingrediënten hebben gekeken.

Op basis daarvan bepaalt het systeem hoe aantrekkelijk bepaalde ingrediënten blijkbaar zijn voor gebruikers en wordt een pizza voorgesteld. Die pizza zou dan moeten voldoen aan de voorkeuren van de klant. Uit eerdere tests bleek dat het systeem al een tevredenheidsscore van maar liefst 98 procent wist te realiseren.

Volgens Pizza Hut gaat het bestellen dankzij dit systeem ook veel sneller. Het neemt dan slechts 2,5 seconden in beslag. Het is nog niet bekend wanneer het systeem daadwerkelijk in gebruik wordt genomen en of het ook uitgerold zal worden naar andere landen.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017