Excite

StumbleUpon verstuurt meer traffic dan Facebook

Hoewel Facebook ongeveer 50 keer zoveel gebruikers heeft, is het de site StumbleUpon.com die in 2010 de meeste traffic heeft verstuurd. Via een toolbar of een browserframe stuurt StumbleUpon haar gebruikers naar websites op basis van je interesse, surfgedrag, wat je vrienden doen en wat populair is op internet.

Vervolgens kan je de website beoordelen door een duimpje naar beneden of een duimpje omhoog aan te klikken, en de volgende site verschijnt. Hoe meer sites je bezoekt, hoe beter StumbleUpon een idee heeft van wat je leuk vindt. Het uiteindelijke doel is dat de gebruiker uitsluitend naar websites gestuurd wordt die hij of zij leuk vindt.

Uit een grafiek van StatsCounter blijkt nu dat dat meer traffic gegenereerd heeft dan Facebook deed in 2010. Er zijn zeven sociale netwerk sites vergeleken, naast StumbleUpon en Facebook waren dat Twitter, reddit, YouTube, MySpace en Digg. Facebook en StumbleUpon lieten de rest van het veld ver achter zich met dus een kleine onderlinge voorsprong voor de laatstgenoemde.

Samen hebben de twee sites volgens de grafiek een ongekend marktaandeel van meer dan 80 procent. YouTube komt met bijna 7 procent op een derde plaats. De CEO van StumbleUpon, Garrett Camp, was erg blij met zijn overwinning en maakte dat zeer toepasselijke via Twitter kenbaar.

Afbeelding: Flickr, gebruiker topgold

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017