Excite

Tips voor het perfecte onderwerp voor emails

Stel, je hebt de perfecte email geschreven naar je geliefde. Of de juiste toon te pakken in een email naar je baas. Een bericht voor heel de familie zet duidelijk de boodschap neer die je wilt overbrengen. Maar je moet nog een onderwerp schrijven. Iets om de email in één zin te duiden. Hoe kom je aan het juiste onderwerp? Wij geven vier belangrijke tips! Want je wilt dat iedereen die jij een email stuurt, deze email ook opent. Deze tips zorgen er voor dat mensen zelfs reclame openen, als jij het stuurt.

Ten eerste zijn er drie woorden die je absoluut moet vermijden. Drie woorden die er voor zorgen dat ontvangers je emails zeer waarschijnlijk niet openen. Buiten het woord 'gratis' dan. Want als er gratis in je email staat, is de kans groot dat de email in de spambox verdwijnt. De drie woorden die er voor zorgen dat de kans klein wordt dat mensen je email openen, zijn 'help', 'herinnering' en 'korting'. Schrikt af. Mensen zijn namelijk panisch voor reclame in de email, of mails met een virus. Deze woorden dus vermijden!

Als je een nieuwsbrief schrijft, is het belangrijk om in het onderwerp duidelijk te maken wat de inhoud van de nieuwsbrief is. Het simpelweg herhalen van hetzelfde onderwerp bij elke nieuwsbrief, zorgt er voor dat mensen steeds minder vaak de nieuwsbrief openen. 'Houthandel Arendts Nieuwsbrief 458' klinkt namelijk minder interessant dan 'Bouw een sekspop van triplex, en meer!' Zorg dat in het onderwerp staat welke leuke, grappige, interessante en boeiende inhoud de mensen kunnen lezen in de email.

De gouden regel is vijftig. Vijftig karakters maximaal. Uit meer moet het onderwerp in een email niet bestaan. Mensen gaan de mail minder snel openen als er meer dan vijftig karakters worden gebruikt in het onderwerp. Dus mocht u een prachtige poëtische zin verzonnen hebben, maar zeventig karakters gebruiken, vergeet het dan maar. Vijftig. Niet meer.

Lees nog meer interessante tips op deze website!

Afbeelding: Flickr, striatic

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017