Excite

Twitter begint met advertenties in tijdlijn

De nieuwe lay-out van Twitter was nog maar het begin van de veranderingen die op stapel stonden. Inmiddels is gestart met de weergave van reclameberichten in de persoonlijke tijdslijn van gebruikers. Een opvallende verandering, want vier jaar lang heeft het bedrijf geweigerd om haar programma commercieel te gebruiken.

Eerder dit jaar werd echter aangegeven dat het niet langer haalbaar was om verlies te lijden op het enorm succesvolle programma. Dit zou betekenen dat er in ieder geval gesponsorde tweets op de website zouden komen. Eerst kwamen die tweets alleen maar voor rond de zoekmachine van Twitter en de lijst met trends. Nu zullen er straks ook advertenties in de tijdslijn van gebruikers verschijnen.

In de eerste instantie worden de advertenties alleen getoond aan mensen die op een bepaalde manier inloggen op Twitter. Ook wordt er gekeken naar of de commerciële tweet relevant is voor de gebruiker.

Gebruikers lijken tot nu toe nog niet heel enthousiast over het voornemen: uit onderzoek bleek dat ongeveer 70% van de gebruikers helemaal niet zitten te wachten op reclametweets. Blijkbaar maakt dat niet zo veel uit, want Twitter is op dit moment onder meer aan het samenwerken met Amerikaanse merken als Starbucks én er wordt al gepraat met verschillende Europese partijen.

Afbeelding: twitter hootsuite

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2019