Excite

Voorjaarsschoonmaak bij Google

Ze hebben al bijna wereldheerschappij, de mensen van Google. Dat doen ze met name door altijd up-to-date te zijn, de trends aan te voelen en te zorgen voor optimale gebruiksvriendelijkheid. Dat verklaart wellicht de voorjaarsschoonmaak die Google heeft gedaan. De complete look-and-feel van de zoekmachine van Google is aangepast. Zo hoopt het bedrijf dat zoekresultaten nog beter worden weergegeven. Bovendien is Google Chrome, de webbrowser van het bedrijf, vele malen sneller geworden en hebben de Amerikanen een prachtige commercial gemaakt om duidelijk te maken hoeveel sneller Chrome eigenlijk is geworden.

Maar eerst de aanpassingen aan de zoekmachine. Wat is er veranderd? Het doel is en blijft zo snel en goed mogelijk vinden waar je naar op zoek bent. Daarvoor is een kolom aan de linkerkant van de zoekresultaten in het leven geroepen. Met Universal Search kun je aangeven wat voor soort zoekresultaten je wenst, zoals nieuws, afbeeldingen, video of gewoon alles. Dankzij de Search Options Panel daaronder kun je eenvoudig aangeven op welke manier je de zoekresultaten wilt weergeven, met daarbij diverse soorten methodes. Tot slot heeft Google de Google Squared functie toegevoegd, wat gezien kan worden als een assistent bij het zoeken. Ook de kleuren en lay-out zijn enigszins aangepast. Hier is een video ter verduidelijking:


Google heeft ook aanpassingen gedaan aan de webbrowser Chrome. Deze webbrowser kan elke dag op meer aanhangers rekenen. Het punt waarop de browser het meest is aangepast, is de snelheid waarmee pagina's worden geladen. Met een high speed camera die 2700 frames per seconde vastlegt, wordt duidelijk hoe verschrikkelijk snel de nieuwe beta-versie van Google Chrome wel niet is. Al met al bewijst het bedrijf met deze commercial niet alleen de snelheid van de browser, maar ook de genialiteit waarmee het reclamefilmpjes weet te maken.

Afbeelding: Google

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2018